V tejto sekcii nájdete najčastejšie otázky týkajúce sa 4G gombíkovej kamery Secutron SECU-4G.
K zariadeniu sa nedá pripojiť
Problém s pripojením môže byť spôsobený:
- 4G LTE modem nie je pripojený k internetu
- WiFi modul Secutron Core 2.02 nie je prepojený s 4G LTE modemom
- problém je v samotnom module Secutron Core 2.02
Jednotlivé možnosti teraz bližšie rozoberieme.
1. 4G LTE modem nie je pripojený k internetu
To môže byť spôsobené napríklad:
- slabým signálom
- zapnutým PIN kódom na vloženej SIM karte
- zle nastaveným APN
- absenciou dátového tarfiu na SIM karte
To, či je problém v modeme overíte jednoducho tým, že sa na jeho WiFi sieť pripojíte z PC a pokúsite sa načítať ľubovoľné webové stránky - ak budete úspešní, znamená to, že v modeme problém nie je.
Následne do internetového prehliadača (na zariadení, ktoré je pripojené k WiFi modemu) zadajte základnú IP adresu modemu 192.168.100.1, čím by sa vám mala otvoriť prihlasovacia stránka do administrácie modemu. Pre vstup do administrácie zadajte login: admin; heslo: admin
Video-návod na prihlásenie do administrácie modemu
Pripojte sa do administrácie routera a skontrolujte signál a či má modem pridelenú IP adresu.
Riešenie problému, ak sa nenačíta žiadna stránka ani administrácia modemu. Problém bude pravdepodobne spôsobený chybou v SIM karte vnútri 4G LTE modeme. Odporúčame:
- skontrolujte, či SIM karta má vypnutý PIN kód a prípadne ho vypnúť
- skontrolujte, či SIM karta má aktívny dátový tarif (napr. vložením do mobilu a pokusom o načítanie ľubovolnej webovej stránky). Následne buď aktivovať dátový tarif, alebo vymeniť SIM kartu za inú.
2. Modul Secutron Core 2.02 nie je prepojený s modemom
Pokiaľ ste overili, že problém nie je na strane 4G LTE modemu, preverte či sú obe zariadenia spolu prepojené.
Pre overenie, či sú k modemu pripojené nejaké zariadenie sa prihláste do jeho administrácie do sekcie DHCP Server - DHCP Client List. V tejto sekcii sa vám zobrazia všetky zariadenia pripojené k modemu. Majte na pamäti, že jedno zo zariadení bude počítač, z ktorého práve administráciu prezeráte.
- ak sa zobrazí položka Secutron Core 2.02 v sekcii DHCP Client List, funguje prepojenie medzi oboma zariadeniami v poriadku a môžete preskočiť k bodu 3
- ak sa nezobrazí Secutron Core 2.02 (príp. iná kamera), odporúčame vyskúšať ešte druhý spôsob overenia
Druhou možnosťou overenia komunikácie medzi modemom a kamerou je prostredníctvom mobilnej aplikácie Anyscene.
Overenie uskutočníte nasledovne:
- pripojte sa na WiFi sieť 4G modemu
- otvorte aplikáciu Anyscene
- stlačte symbol + na pridanie novej kamery a následne vyberte možnosť Scan local netwtork
Pokiaľ aplikácia vyhľadá nejaké zariadenie, prebieha komunikácia v poriadku a problém bude v module Secutron Core 2.02. Pokračujte teda na bod 3.
V prípade, že sa aplikácii nepodarí vyhľadať žiadne zariadenie, znamená to, že spolu jednotlivé komponenty nie sú prepojené.
V tomto prípade:
- Overte, či koncové zariadenie nie je vybité alebo vypnuté
- prepojte obe zariadenie konfiguračným LAN káblom, počkajte cca 1 minútu a uskutočnite celé overenie znovu
Pokiaľ spolu zariadenia začnú komunikovať, znamená to, že problém je spôsobený zlou konfiguráciou WiFi, ktorú môžete nastaviť cez aplikáciu Anyscene - modul je nutné pripojiť na WiFi 4G LTE modmu SCN-4GRT-XXXXX (heslo je: 0123456789).
Po tom, čo sa zobrazí symbol srdca, počkajte ešte, než sa zobrazí symbol fajky. Následne môžete odpojiť konfiguračný LAN kábel.
V prípade, že spolu zariadenia nezačnú komunikovať ani po pripojení konfiguračného LAN káblu, pokračujte na bod 3.
3. Problém je v samotnom module Secutron Core 2.02
Pokiaľ sa problémy nepodarilo odstrániť pomocou vyššie uvedených tipov, potom všetko nasvedčuje tomu, že ja zariadenie chybné. V tomto prípade ho bude nutné poslať dodávateľovi k posúdeniu a prípadnej oprave.
Obraz nie je vidieť
Tento problém môže byť spôsobený:
- obmedzenou rýchlosťou internetu v 4G modeme, či vašom mobilnom zariadení. Počkajte aspoň 5 minúť, či sa obraz zobrazí. Pokiaľ áno, tak aktivujte dostatočný dátový tarif na SIM karte. Pokiaľ nie, pokračujte bodom 2.
- ak vidíte iba čiernu obrazovku, je problém v pripojení kamery. V tomto prípade je pravdepodobne poškodený kábel od kamery a bude nutné poslať zariadenie dodávateľovi na kontrolu a prípadnú opravu.
Pripojenie zariadenia na WiFi cez aplikáciu Anyscene
Vo videu nižšie je predvedené ako pripojiť kameru k WiFi sieti prostredníctvom aplikácie Anyscene.
Aplikáciu Anyscene využívajú napríklad produkty Secutron DooorGuard-W alebo 4G gombíková kamera.
Nastavenie emailových notifikácii z kamery
Vo videu je zobrazené ako prostredníctvom aplikácie Anyscene nastaviť emailové notifikácie z kamery.
Koľko internetových dát je nutné na 1 hodinu prenosu obrazu
Spotreba dát pri prenose obrazu je ovplyvnená primárne nastavením obrazu a snímkovej frekvencie. pri nastavení VGA rozlíšenia a snímkovej frekvencii 25FPS je priemerná spotreba dát 500Mb/1h.
Obraz kamery je rozmazaný
Pokúste sa kameru zaostriť otáčaním gombíku. Toto zariadenie disponuje manuálne zaostrovacou kamerou, ktorú je nutné pred akciou preveriť a prípadne doladiť.
Diskusia
Do diskusie môžu prispievať len registrovaní a prihlásení užívatelia.